Klantcase Quint

Van digitaal transformeren naar digitaal getransformeerd

Over Quint

Quint is een toonaangevend adviesbureau voor digitale transformatie met een track record van meer dan 25 jaar in de technologieconsultancy-industrie. Het primaire doel van Quint is om de wereld van de bedrijfstechnologie samen te brengen. Om dit te bereiken, biedt Quint een verscheidenheid aan diensten, waaronder het ontwerpen en operationaliseren van het digitale proces; kennis delen en samenwerkingsverbanden organiseren die de verandering en innovatie versnellen voor bedrijven die een digitale transformatie ondergaan. Ondersteuning voor organisaties vindt plaats via advies, training en technologie. Quint voert elk jaar meer dan 250 projecten uit en is momenteel actief in meer dan 48 landen. Kerngebieden van Quint zijn: Nederland, Spanje, Maleisië, Japan en India.

Voor implementatie

Voordat Odoo werd geïmplementeerd, gebruikte Quint verschillende applicaties voor CRM, projectbeheer en financiën. Software zoals .NET-applicatie, Microsoft Dynamics CRM en een op maat ontwikkelde software. Met zijn verschillende applicaties opereerde Quint in een verspreid landschap. Er was beperkte tot geen integratie tussen alle verschillende applicaties, wat resulteerde in dubbel werk en beperkte zichtbaarheid op de gehele operationele stromen van Quint. Bovendien was het bedrijf vanwege de inflexibiliteit van de applicaties niet in staat zijn specifieke wensen toe te voegen.

Integratie Odoo

Door het verspreide landschap en de onbuigzaamheid van de applicaties ging Quint op zoek naar een nieuw softwaresysteem. Na persoonlijk onderzoek naar ERP-software op de markt, kwam Quint Odoo tegen. Wat Quint aanvankelijk overtuigde om Odoo te gebruiken, was het gemak van aanpassing aan de behoeften van het bedrijf en de ontwikkelaars gemeenschap.

Met een agile aanpak en met behulp van ons als Odoo Gold Partner, heeft Quint de volgende Odoo-apps geïmplementeerd; Contacts, sales, projects, timesheets, accounting, employees en leaves. Deze specifieke apps zijn geïmplementeerd omdat Quint een sterke focus legt op hun mensen en klanten.

Toen de kern eenmaal was geïmplementeerd, vond Quint het logisch om extensies aan het platform toe te voegen die hun klantenservice verder verbeterden. Na de succesvolle implementatie van de eerste set apps heeft Quint ook nog het volgende geïmplementeerd; CRM, events, documents en sign.

Quint's manier van werken

Quint vond Odoo gemakkelijk te gebruiken zonder grote handleidingen te hoeven lezen. Dankzij Odoo zijn ze nu in staat om het bedrijf te runnen zoals ze willen met hun specifieke gewenste functionaliteiten.

Odoo heeft Quint in staat gesteld om adviesprojecten beter te volgen, zowel op basis van hun huidige status als in hun prognose. Door dit te hebben, kunnen ze proactiever sturen, wat resulteert in minder overschrijdingen. Trainings logistiek wordt afgehandeld en volledig geautomatiseerd door Odoo. Stagiaires krijgen hun trainingsinformatie en -materiaal op vaste tijden voorafgaand aan het trainingsevenement. Dit heeft de werklast verminderd en de klanttevredenheid verbeterd.

Op elke plaats, op elk moment en op elk apparaat heeft Quint direct toegang tot hun kernsoftware. Door alle kernactiviteiten in Odoo te laten verlopen, is Quint erin geslaagd zijn efficiëntie en verbindingsmogelijkheden te verbeteren. Ze zijn nu in staat om een ​​systeem met strengere bedieningselementen te implementeren zonder de flexibiliteit te verliezen. Odoo maakt precies dat mogelijk. De consultancy branche verandert snel. Met Odoo heeft Quint een solide ruggengraat waarmee ze niet alleen dit tempo kunnen bijhouden, maar ook voorop kunnen blijven lopen.

Benieuwd geworden?

Neem vandaag nog contact op met één van onze specialisten. Ons team staat klaar om uw vragen te beantwoorden en geeft u graag een demonstratie van Odoo.



Enkele referenties

Demo logo
Demo logo
Demo logo
Demo logo
Demo logo