Horkans Ierland is live met Odoo

Horkans:
Met 17 winkels en 3 e-commerce websites is Horkans de grootste winkelketen in tuin- en dierbenodigdheden in Ierland. De automatisering bestond uit meerdere verouderde systemen die zij wilde vervangen door één geïntegreerd modern systeem. B-informed ondersteunt met Odoo het gehele primaire proces van de 40 kassa systemen in de winkels en de e-commerce webshops tot de financiële administratie en logistiek. 

Selectie:
In aanvang keek Horkans uitvoerig naar SAP maar zijn toch door gaan zoeken naar een vergelijkbaar, meer betaalbaar en flexibeler pakket. Na een zeer zorgvuldige selectie met 10 pakketten met SAP als benchmark koos Horkans voor Odoo. Vervolgens begon het selectietraject met Odoo partners uit Engeland, Nederland, België en Frankrijk. Na een voorselectie en een Proof of Concept op locatie selecteerde Horkans B-informed als implementatiepartner. Wij zijn trots dat wij dit uitdagende project voor zo'n mooi en ambitieus bedrijf mogen realiseren.

Implementatie:
De scope van dit project is marketing, crm, verkoop, inkoop, financiële administratie, logistiek, e-commerce en kassa systemen. In een zeer korte en intensieve implementatie van slechts 9 maanden zijn alle winkels, de volledige logistiek en de administratie vervangen door Odoo. De e-commerce websites volgen de komende periode in fase 2. Horkans investeert daarnaast in nieuwe geautomatiseerde koppelingen met payment-providers, shipping services en in de kassa- en barcode systemen.

Met deze implementatie maakt Horkans een modernisatie- en efficiencyslag waarmee zij klaar is voor de toekomst en de verwachte uitbreiding van winkels.